tirsdag 17. mai 2011

Liv i leiren!

Fortsatt er det 4 valper her hjemme og det setter sitt preg på dagene, kan man trygt si. All ledig tid går med til hundene eller aktiviteter som kan kombineres med hundelivet.

De voksne hundene skal også ha sitt, så jeg har fulgt opp agilitytreninga 2 kvelder pr uke nå den siste tia. Til gjengjeld har jeg hatt 2 valper med meg på hver trening. Dersom været ikke slår seg helt vrangt i morgen har alle valpene vært med på 2 kveldstreninger hver. Da sitter de i bilen mens jeg trener de voksne hundene, men mellom treningsøktene har jeg god tid til å ta ut en og en valp slik at den får litt aleinetid.

De fleste hundene på treninga er stødige ovenfor valper, så de har fått hilse på flere hunder av varierende størrelse og rase. Disse lufteturene blir også automatisk litt båndtrening, da jeg jo ikke kan la valpene gå løse på treningsfeltet. De er ikke alltid enige med meg når det gjelder hvilken vei vi skal gå, men det går bedre og bedre dag for dag med bånd på.


De 2 som blir igjen hjemme får også en form for trening - det å være aleine med bare en søster eller bror til selskap. Gleden er stor når flokken gjenforenes etter treninga.


Jeg har gjort en avtale med Øyvind og Lene på Tranby om at de overtar hann nr 4. Jeg synes han ser så lovende ut og har hatt et klart ønske om at han skal bli å finne i utstillingsringen seinere. Noa var klar til å ta valpen med hjem da de var på besøk på søndag, men Øyvind skulle ut på reise så det er praktisk at han blir her en uke eller to til.

Jeg venter også på avklaring for en valp til, så går alt i ordnen blir det bare 2 igjen her. Jeg tar gjerne i mot henvendelser på den siste valpen også (Gabi skal uansett bli værende her), men 2 valper i huset kan jeg klare med ut over sommeren. Problemet er ikke å ha valpene i huset, men å gi de den sosialisering og miljøtreningen som er viktig for at de skal utvikle seg til gode og trygge individer som voksne. Hver valp skal ha individuell oppfølging og "kvalitetstid", så oppfølging av 4 valper krever sitt.

Victor har forøvrig reist på en liten avlastningsferie til Konnerud igjen. Joy har løpetid og da jeg ringte på torsdag kveld for å spørre om de kunne passe han fra og med i slutten av denne uka fikk jeg beskjed om at Ja, men da vil vi ha han med en gang! Og jammen slang de seg ikke i bilen og kom sporenstreks for å hente han - de ville nemlig ha litt valpekos med på kjøpet! Takk til Stine og Aud for hjelpa, så langt!


På yndlingsplassen!



 På stubben er det fin utsikt!


 Der er det også fint å slappe av litt - "ulldotten" Gabi på plass.


 Leik!


 Jeg er bare liten og snill, jeg!


 Maten spises også ute når været tillater det.


 Fjellklatring!


 Oppe!


 Familiebilde - Joy, Chari Mia og 3 av valpene. Det var komplett umulig å få alle på plass samtidig.


Men her kom alle 4 med og Chari holder fortsatt stand.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar