tirsdag 24. mai 2011

4 har blitt 3....

På lørdag reise enda en av valpene ut i verden. Han reiste imidlertid ikke så langt - han har bosatt seg på Tranby. Øyvind og Lene falt for den lille, pene gutten og lot seg overtale til å inngå en sameieravtale med meg. Det betyr at jeg jo kommer til å se mye til han framover også. Øyvind har hjulpet meg med utstillingspynting de siste åra, så noen "hjemmebesøk"blir det sikkert framover også. Øyvind skal ta seg av den lille herrens utstillingskarriere etter hvert og siden jeg beholder Gabi her hjemme skal det ikke forundre meg om vi ikke kommer til å treffes rundt utstillingsringen både titt og ofte når de to håpefulle blir litt eldre.

Jeg er veldig glad for at Øyvind og Lene sa seg interessert i en slik avtale, for jeg hadde litt vanskelig for å gi slipp på den gutten. Samtidig veit jeg at jeg vil ha mer enn nok med en valp her hjemme etter hvert. Så takk skal dere ha! Nå venter jeg bare spent på hva navnet blir.....

Her er flere gleder å meddele: Begge de 2 hannene som er igjen her hjemme har nå funnet seg gode, nye hjem og når bare deres nye eiere får avlagt en eksamen eller to, flytter de til sine framtidige hjem. Den første reiser om en ukes tid og den andre blir her enda en uke til. Da har jeg nok å henge fingrene i og Gabi har leikekamerater. Hann nr 1 skal hete Giro til hverdags og kommer nok til å bli registrert som Giraldo von Dunkel. Han skal flytte til Drammen. Hann nr 3 har nå fått navnet Ludvik, men det er ikke helt avklart hva han skal registreres som enda. Han flytter til hovedstaden.

Her hjemme fortsetter jeg å gi valpene utfordringer og opplevelser. Været har ikke vært helt med oss de siste dagene, med en del regn og sur vind. Men i går kveld var alle 3 med på agilitytrening og fikk treffe nye hunder av forskjellige raser. Vi har også på planen å ta en tur til litt mer bystrøk (Hokksund?) og siden vi uansett skal en tur til veterinæren for vaksinering, kan det hende at vi også skal miljøtrene litt foran Krokstadsenteret der veterinæren holder til.

Jeg har fått nyss om at det er valpeslipp på Drammen hundepark hver fredag. Det er mulig jeg tar en tur dit, men vil se an forholdene litt før jeg slipper valpene. Det kan være valper av alle raser og opp til 6 mnd der, så det kan bli i heftigste laget for disse som er små både av alder og størrelse. Hvis det ikke er alt for mange voldsomme hunder der, kan det imidlertid være en fin læring for valpene.

En viktig del av sosialiseringa med valpene er å gjøre de fortrolige med barn. Jeg prøver å få til mye kontakt med barn og jeg synes det er ekstra fint at de aktiviserer hverandre litt. Dagens bildeserie blir derfor av samhandlingen mellom valpene og mine 2 tantebarn Sara og Sofia. De har vært gode "medarbeidere" i sosialiseringen av alle mine valpekull de siste åra.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar