søndag 31. januar 2010

Ups and downs!

Jeg er litt forsinka i kveld, for strømmen har vært borte i ca halvannnen time. Det hender det er noen strømbrudd her, men det er sjelden at det tar så lang tid. Det ble stearinlys og fyr på ovnen. Til tross for 12 - 13 kalde grader utendørs holdt vi varmen oppe i stua. Men så kjedelig da: Ikke radio, ikke TV, ikke PC, ikke lydbok. Hva i all verden fordriver man tiden med? Her ble redningen en litt komplisert sudoku-oppgave - den klarte jeg å se i skinnet fra stearinlysene. Ble litt smal i øya, riktignok, men det får gå.

Strømmen gikk akkurat i det jeg skulle begynne å lage mat, så sulten var jeg også. Men jeg får bare være glad for at den ikke gikk midt i matlagingsprosessen. Skjønt det er ikke sikkert det ville gjort så mye fra eller til. Dagens middag var ingen høydare, akkurat. Noe som minnet faretruende om entreqote eller mørbradbiff dukket opp i fryseren og skulle endelig finne veien til min mage. Jeg tror kanskje den burde få blitt i fryseren til neste runde med godbittørking til hundene. Men i nød spiser Tone også skosåler.

Den litt trasige søndagskvelden til tross - dagens overskrift ble laget før strømmen gikk og middagen ikke viste seg holde helt mål. Jeg har nemlig vært på utstilling med Exxi både i går og i dag. Nå har jeg liksom vært i flyt en stund, synes jeg, men i helga ble det altså en blå sløyfe i går og en flat rød i dag. Visse andre hadde ikke meldt på engang, så jeg fikk noen forvarsler om at det kanskje ikke var verd strevet. Jeg får si med Andre Bjerke:

Hvert tap og nederlag er store gaver lagt i dine hender.
Smertet, sønderknust, elendig
ser du at de gjenforener deg med det som er nødvendig.

Jeg har igjen kontakt med bakken, tror jeg. Og litt kom det da ut av det: Jeg tok Mia med i dag, så hun fikk litt mer miljøtrening. Både Vidar og Hege "lekte dommer" og tok litt tannvisning mm på henne, så turen var ikke helt bortkasta. Forresten syntes jeg at jeg fikk stilt opp Exxi bedre i dag, så det går framover.


Var det fordi Exxi rakte tunge til dommeren at vi fikk blå sløyfe?

Dette var siste utstillingen på Exxi og meg på en stund. Det hadde vært fint å kunne stilt henne på Bø, men det er jo helga rett før Charis termin, så da vil jeg ikke ha noe program på gang. Jeg er heller ikke påmeldt noe agility framover, så nå skal vi roe ned, se over utstyret til fødsel og ellers kose oss her hjemme. På onsdag kommer Cæsar (Exxi's bror) også hit en tur. Han blir fram til mandag, så da er det greit at jeg ikke har så mye på tapetet i helga. Det er et valpeshow i Solberghallen i mars, og jeg melder kanskje på Mia der. Da begynner hun nok å få tilbake litt pels, og valpene er såvidt gamle at jeg kan stikke av et par timer.

Chari vokser og trives (tror jeg). Jeg synes hun har blitt temmelig stor allerede. Det er jo egentlig nå de 3 siste ukene de vokser mest, så hun kommer til å bli kule rund før fødselen. Nå er hun jo forholdsvis liten, så det er klart graviditeten synes ekstra godt på henne. (Her gikk strømmen igjen - så kom den tilbake etter en halv time). Jeg hadde en runde med kloklipping i dag og benyttet anledningen til å ta et lite bilde av den voksende magen:

Chari begynner å bli rimelig fyllt ut i buken allerede.



Til tross for at hun ikke er så rask om dagen, følger hun opp "jobben" som alarm - det er skjelden naboen kan foreta seg noe uten at Chari får det med seg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar