onsdag 23. mars 2011

Mer valper...

Da har valpene blitt enda en uke eldre og i uka som har gått har de utviklet seg mye. Øynene har åpna seg og de begynner så smått å sette beina innunder seg. Ørene har også kommet mer "på plass", men det er litt uvist både hvor mye de hører og ser enda. Det er nok fortsatt luktesansen som er mest utviklet. Jeg legger av og til armene ned i valpekassa og lar valpene kravle litt rundt på meg og da hører jeg hele tiden små snuselyder. Litt prøvesmaking både på fingre og klær blir det også - veldig koselig!

Valpene begynner nå også å bli mer sosiale. De blir mer oppmerksomme på hverandre og de vil etter hvert ut av valpekassa. Jeg regner med at jeg flytter de inn på stua på fredag. Da får de en inngjerdet binge rundt kassa slik at de får litt mer tumleplass, samtidig som de ikke "går seg bort" og at de er litt skjermet for de andre hundene. Som en tilvenning har jeg begynt å ta de andre hundene med inn "på besøk" i valperommet. Exxi takler det greit, men hun følger også årvåkent med. Den som er mest ivrig etter å slippe fram til valpene er Mia - hun sitrer i hele kroppen når hun ser valpne. Jeg tolker interessen hennes som udelt positiv, så hun blir nok en fin leketante etter hvert.

Det har vært litt tendenser til diare et par dager, men jeg tror vi har det under kontroll. Ingen av valpene virker syke, men reinsligheten i kassa blir ikke fullt så god når det er noen som har løs mage. Jeg hjelper derfor Exxi litt med reinholdet hvis noen har klint seg til, men i dag har det ikke vært behov for min bistand.



Spist alt for mye!

Valpene "hauger" seg når de skal sove.

Noen sover, mens andre vil ha litt action.



Up and go!


TTre av valpene har litt hvitt på tærne bak - her sees den ene med hvit tå.





Nå vil jeg ut av denne kassa snart!





Forvert bibbi på besøk hos Exxi. De savner nok hverandre litt i denne perioden, men Bibbi har vært på flere besøk allerede.





Bibbi's barnebarn Oscar koser med en valp.

1 kommentar: