søndag 6. september 2009

Endelig!

Denne helga har vært viet til agility. Oslo og Omegn arrangerte stevne på lørdag og i dag var det Drøbak hundeklubb sin tur.

Og tro det eller ei: Victor har endelig "løsna" denne helga og har gått to flotte løp. Han endte på 3. plass i går og på 2. plass i dag. Begge løpene var feilfrie og det betyr altså at han har håvet inn to opprykksnapp denne helga. Man må ha 3 for å kunne rykke opp, men selv om han skulle få det om ikke lenge tror jeg vi skal holde oss i klasse 1 en stund til.

Han hadde et par litt store svinger, men i forhold til tidligere løp så var dette et kjempesteg i riktig retning.

Han har bare startet i hopp-klasse. Han har fortsatt alt for mye sperre på felthindrene, så det blir nok en god stund før han kan gjennomføre en full agilitybane. Men nå føler jeg at det er lys i tunellen (selv om tunellen er temmelig lang).

Victor og jeg i farta.
Chari har også gått agility. Hun tar uttrykket "gå agility" helt på alvor, så fort går det ikke. Men hun har faktisk gjennomført flere baner i helga uten alt for mye vegringer og annet tull. Hun blir aldri noen stor agilityhund, men hun liker å være med og får gjøre nytten som maskot (der er hun ganske god, valpete som hun er).
Siden vi bare hadde med 3 av våre faste lag-ekvipasjer i helga, har Chari gått på lag for DBHK også. I går bare rota hun (hun var nok sliten etter en lang dag), men i dag tøfla hun igjennom. Joy fullførte også lagkonkurransen, men det gjorde ikke våre to lagkamerater. Bare svarte bartiser som fullførte i dag, altså. Det blir det jo ingen resultater av, men i går var de faste (hvorav Joy er en) mer stabile, så da kom vi faktisk på 2. plass.
Chari GÅR agility.
Joy har hatt litt av den samme tregheten som hun viste forrige helg. Hun har vært riktig rask på trening i løpet av uka, så jeg har ingen god forklaring. Men hun har likevel nådd en milepel i helga: Hun har gått høyre slalåm i konkurranse for 1. gang. Og hun gikk hele slalåmen. Vi har jo hatt en del problemer med i det hele tatt å gjennomføre vanlig venstre slalåm, så jeg har ikke jobba alt for mye med høyre-versjonen. I det siste har det imidlertid gått bedre og høyreføring har stått på treningsplanen.
DBHK har i det hele tatt gjort det ganske bra i helga med masse fine plasseringer. Aller best var Grete og Caisa som vant både hopp og agility klasse 2 Liten i går. GRATULERER!

DBHK-ekvipasjer med pall-plassering på Oslo og Omegn.

Det er veldig, veldig deilig at Victor endelig viser hva han er god for. Jeg har vært rimelig fortvila i det siste. Han har ikke likt seg på agilitytrening i det hele tatt, jeg har måttet hale han ut av buret. Jeg har stort sett fått han i gang på treningene, men det skal ikke skje mye ugreie før det er full stopp igjen. Jeg har vurdert å gi opp hele ideen med å gjøre han til agilityhund, men samtidig har jeg sett at han egentlig har veldig mye å by på i denne sporten. Han er så rask og bevegelig og han elsker å leike. Denne helga har gitt meg troen tilbake.
På hjemmefronten går det i plommer om dagen. Jeg har hatt med plommer på jobben, på trening og på stevne. Jeg har spist plommer og i dag har 1. porsjon havnet i fryseren. Jeg har fått låne en tang til å fjerne steinene med, så de som havna i fryseren er uten stein. Tanga er egentlig ment til kirsebær og moreller, men den fungerer helt utmerket på mine små plommer også. Ut i uka har jeg på planen å lage plommechutney - jeg må jo få brukt noe av dette. Det er mye mer igjen, så hvis noen vil ha Eiker-plommer er det bare å hente.
Ellers har det ikke vært flere sammenstøt med hunden på nabogården, men den har stått i bånd der hver ettermiddag helt fram til torsdag. I helga har jeg ikke sett den, så jeg håper at den er tilbake hos sin egentlige eier slik at jeg kan gå trygt på veien igjen.
På jobben håper jeg på en litt roligere uke siden bemanningen blir bedre nå og neste helg er det agilitykurs på planen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar