søndag 8. februar 2009

En uke til har gått...

Så har vi kommet godt og vel i gang med februar, og våren er ikke fullt så langt unna. Selv om det igjen har kommet ganske så mye snø er det liksom bokstavelig talt lys i tunellen. "Mannen med traktor" har vært svært så trofast i uka som har gått, så snøen har ikke skapt noen problemer. Når det er litt kaldt setter heller ikke snøen seg så veldig fast i pelsen på hundene, heller, så det er til å leve med.

Naboen på den andre sia av huset mitt er så grei at han kjører med traktor over jordet og fram til mitt gjerde. Det betyr at jeg bare har en kort liten strekning fra min egen gårdsplass, ned bak "annekset", ut mellom grinda i gjerdet og opp på traktorsporet. Da har vi hele Saasenveien til gjengelig og vi kan gå til Hagatjern (nesten på Konnerud) om vi vil. Men vi klarer oss med litt kortere turer, da. I går var det rally på ¨Saasenveien, så da holdt vi oss klokelig borte.

Joy har fått løpetid i løpet av uka, men foreløpig er hun ikke særlig attraktiv for gutta. Mike reiste likevel til Mjøndalen på fredag. Solvor ville gjerne låne ham et par uker, så da er vi nok over det verste før han kommer hjem igjen. En hannhund klarer jeg med når det er løpetid, men to blir litt for mye. Og siden Victor er i full agilitytrening pluss at han skal stilles ut igjen til helga, blir det han som får bo hjemme. Det er godt å ha noen gode hundepassere for avlastning, da.

Ellers har ukeslutten bestått av diverse gastronomiske utskeielser. På fredag slo jeg og en venninne til og tok en tur til Onkel Thor. Ja, dette er ikke akkurat min onkel, altså - det er det lokale spisestedet i Vestfossen. Og de som tror at vi ikke har ordentlige restauranter her ute "på landet", ja de får bare tro om igjen. Onkel Thor har fått terningkast 6 i Drammens Tidene og maten på fredag var aldeles upåklagelig. Jeg er ikke så veldig ofte ute og spiser (med mindre jeg er på reise), så jeg slo til med 3-retters. Forrett: Krabbeterrin m/chilisaus. Hovedrett: Andebryst m /sellerimos, sopp og div annet tilbehør (blandt annet syltede kirsebær!). Dessert: Ostekake. Jeg blei mett, ja!

Med en slik start på helga, var det bare å følge opp. Så i går ble det wraps m/kyllingfilet og litt sterk saus. Masse salat og rømme hørte også med. Slett ikke ueffent det heller, men det skorter vel litt på den raffinerte serveringa her hjemme, kan man si. Nå mens jeg sitter og skriver står det en kjele med pinnekjøtt og damper på ovnen. Litt sein iddag i dag, men sånn ble det bare.

Jeg har vært med hundene på agilitysamling i dag. Første økt var det Joy som fikk prøvd seg. Joy er i slag om dagen, og hun taklet banene godt. Jeg får "stramma opp" føringa mi, og det trenger jeg. Jeg håper ikke Joy får en nedtur nå etter løpetid. Tispene har det med å bli litt sedate etter løpetia, men Joy har ikke vært så ille tidligere. Vi krysser fingrene.

Siden det var forholdsvis kaldt i dag valgte jeg å kjøre hjem og bytte hunder i pausa. Siste økta var det Victor som hadde hovedfokus, men Chari fikk også litt aktivisering på sidelinja. Victor var i slag i dag og selv om vi ikke alltid fikk til det vi prøvde på, så fikk vi bra uttelling på treninga. Dagens unghund-trening ble avslutta med en enkel u-bane i hele drivhusets lengde og med full påvirkning i målområdet. Victor var abslutt konkurransedyktig på tid og han var også flink til å gå ut og "hente" hindrene i svingen.


Selv om bildet av Victor ikke er det aller beste, viser det tydelig at han allerede i det han er på vei over et hinder har full fokus på det neste. Han kom fra tunellen som ligger i bakkant og skal svinge til venstre rett etter dette hindret.


Jeg prøvde å ta noen bilder i løpet av den siste treningsøkta, men jeg har fortsatt ikke helt grep på dette med å ta bilder av objekter i fart. Jeg får det ikke helt skarpt. Det er kanskje ikke helt optimalt lys i hallen heller, da det lå ganske mye snø på taket. Men noen bilder ble det da. Her er den beste strekken i dag (Jackie - Parson Russel terrier):




Og den beste satsen (Kompis - kooiker):













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar