søndag 23. august 2009

Agilitystevne - not my day!

Lørdag 22.08 bar det av sted til Hønefoss hundeklubbs agilitystevne. Jeg var påmeldt med Joy og Chari i både agility og hopp, mens Victor bare var påmeldt i hopp-klasse. En del vil vel si at jeg starter for tidlig med de to ferskingene mine, og ser man på lørdagens resultater så er det bare å innrømme at de kan nok ha rett i det. På den annen side forsøker jeg å gjøre opplevelsen positiv for dem og siden noe av problemet, ihvertfall til Victor, nettopp er dette med forstyrrelser så anser jeg også at det er en viss miljøtrening i å starte nå.

Men altså, lørdagen var slett ikke vår dag. Selv ikke Joy som jo vanligvis er ganske stabil virket særlig inspirert. Jeg kan skylde litt på et hjul som svært mange hadde problemer med. Et stykke ut i konkurransen ble det satt på rød markeringstape og det hjalp noe. Fra sidelinja så hjulet svært høyt ut, men dommeren påsto at det var innenfor tillatte mål. Men selv om jeg holder hjulet utenfor vurderinga, var det ikke så mye bra å spore på resten her heller.



Chari reiv en hoppinne med nesa - etter dette løp hun utenfor flere hopphindre.


Det berømmelige hjulet - Chari løser det på sin egen måte.
Om det var noe bra? Tja??? Chari gikk alle felthindrene og også pølsa. Victor var med i korte sekvenser og da går han bra - bare synd han "faller ut" (= løper forbi hindre, store svinger, følger med på det som skjer utenfor banen osv).


Joy - her ser det ihvertfall bra ut!
Jeg gikk tilsammen 5 løp. Av de står 4 oppført med DISK. Det ene løpet vi fullførte (Joy - hoppklasse) havna vi på 6 plass, men det var siste plassen før diskene. Akk, akk.....
Jeg vant kr 500,- på et Flax-lodd på fredag! Men var det ikke i kjærligheten man skulle tape når man hadde flax i spill, da? Skjønt noen vil vel si at vi agilityfolk kan være rimelig lidenskapelige på vegne av sporten vår. Men dersom min Flax-gevinst skulle spille inn synes jeg ihvertfall at gevinsten burde hatt noen flere nuller på rett sted - da kunne jeg godt ofret et agilitystevne eller to.

Jeg håper deltakelsen ga bedre uttelling på miljøtrening enn på resultater. Jeg satt en god stund med Victor ganske nært opp til vippa og det virket som han slappet godt av da. Jeg tok også med meg alle hundene en tur til vippa og når jentene er med har ikke Victor noe i mot å gå vippe.


Tripp, trapp, tresko på vippa.


Søndag roa jeg ned hjemme. Været var ganske bra og jeg fikk gjort litt utendørs. Med en liten innsats nå på mandagskvelden har jeg tatt ut ca 7,5 trillebårlass med ferdig omdannet kompost og det som ikke var omdannet er for det mest lagt tilbake i bingen. Litt gjenstår, men vannblemmer begynte å melde sin ankomst så jeg fant ut at det kunne vente til en annen dag.
Når det gjelder markens grøde så er det litt på hell i urtebedet. Jeg fikk spist en del av issalaten før sniler og regn overtok helt. Plukksalaten kan fremdeles brukes, men er i ferd med å gå i stokk, så om ikke lenge er det slutt der også. Rukkolaen har jeg sådd et par nye hold av og siden den skal trives også når det er kjølig, så jeg håper det blir litt å hente der utover høsten.
Tomatene har drøyd litt når det gjelder modning, men ganske mye begynner å bli rødt nå, så jeg håper det meste kan høstes før frosten kommer. Ellers får det bli "stekte, grønne tomater". Treet med Eiker-plomme bærer meget tungt - håper ikke greinene brekker før de kan høstes. De begynner å få farge nå, men det drøyer nok en uke eller to før de er spise-modne. Men tenk, jeg høstet hele 10 plommer på et bittelite plommetre øverst i hagen. Dette treet hadde jeg nesten glemt da det ble så stygt kvesta av snøen den første vinteren jeg bodde her. Dette er en litt mer edel sort og plommene var gode og søte.

Eikerplommene begynner å få farge.

1 kommentar: