søndag 9. mai 2010

Tilbake til hverdagen....

Da har det jammen gått litt tid siden forrige oppdatering - det er ikke fullt så motiverende å sitte ved PC'en når kveldene blir lyse og milde. Dessuten er det jo bare en valp igjen her hjemme nå, så det er liksom ikke så mye å skrive om (eller så mange søte valpebilder å legge ut).

Men, siden siste oppdatering har vi da vært litt i sving i agility igjen. 1. mai ble tilbrakt i Moss. Ikke de helt store resultatene, men fornøyd likevel. En 3. premie på Joy og en 4. på Victor om jeg ikke husker feil. Og temmelig utrivelig i perioder pga vannrett regn og sur vind. Er mest fornøyd med at Victor "virker" både i hoppklasse, vanlig AG og lag (4. plass på laget denne gangen - ikke full klaff der).

Lille Tessie var også med til Moss. Hundene hadde base i bilen der det var lunt og godt. Tessie fikk noen turer ut mellom regnbygene - noen ganger aleine og noen ganger sammen med mamma Chari. Hun var litt forsiktig når hun var der, men langt i fra redd.


Tessie i farta i hagen.

Tessie er altså aleine igjen nå og hun sklir greit inn i flokken her. Jeg har rigga ned valpebingen og satt bort valpekassa. Tessie er sammen med de andre hundene i hunderommet nede om natta og når jeg ikke er hjemme. Det går veldig greit. Hun er aleine i stua eller i hunderommet når jeg går tur med de store. Da får hun en bamse og en lekehund til selskap og så står radioen på. Det hender hun klager litt når vi går, men jeg hører ikke noe når vi kommer hjem igjen, så jeg tror hun roer seg fort. I dag hadde hun vært ute en god stund før jeg dro på tur med de store, så da gikk hun rett i hundesenga og la seg. Hun så meg gå ut døra, men ble liggende i senga og det så nesten ut som om hun synes det var fint å få en liten lur i fred og ro.


Tessie og Chari leiker.

Ute i hagen går det i full fart og leiken blir av og til temmelig voldsom. Blir det for mye for henne gir hun melding om det og de store slutter med en gang. Men det er ikke ofte hun trekker seg fra leiken.

Hun har også vært med på agilitytrening et par ganger og da får hun blandt annet hilse på andre hunder. I slike sammenhenger er hun rolig og lar seg snuse på både foran og bak. Litt mer aktiv er hun når hun får hilse på mennesker - da går halen og hun setter stor pris på litt kos og oppmerksomhet.

Endelig har jeg fått fatt på denne leika - da er det bare å passe på så ikke Victor tar den.



En liten gjesp.

Victor har fått nye frisbee og når den tas fram er han helt i 100. Han fanger den ikke i lufta enda, men har begynt å skjønne at den går i en sving, så han følger den godt. Litt rar var han da frisbeen nesten barberte han på ryggen, og det er vel også det nærmeste han har vært til å ta den i svevet.


Victor har fanga fresbeen!




....og legger seg og tygger litt på den.




Heldigvis har han flere favoritter, så det går fortsatt ann å bytte leiker med han.

Victor har forøvrig hatt damebesøk i uka som har gått. Det er Hjaja fra Kennel Vikamo som har vært på besøk. Så nå er det bare å smøre seg med litt tålmodighet for å se om besøket gir resultater.


Siden Mia også plutselig ble høyløpsk har han hatt sitt å stri med i uka som har gått, men Victor er heldigvis ganske avslappet selv om det er løpetid i huset. Han spiser som vanlig, sover om natta og er relativt på nett i agilitytreninga. Men Mia lurte oss skikkelig, da. Jeg har lenge venta på at hun skulle begynne å løpe - hun er seint ute til dvergschnauzer å være. Jeg har sjekka henne hver dag. Hun har vært litt hoven, men jeg har ikke sett antydning til blod. Og så legger hun plutselig på halen og er så høyløpsk som bare det. Fordelen med det er at det ikke har vart så lenge - løpetia er avslutta nå i løpet av helga og Victor får være sammen med damene igjen. Men jeg håper det er litt lettere å finne ut når hun faktisk starter neste gang (eller ihvertfall når vi kommer så langt at hun skal ha valper).

Ellers har vi startet på ringtreningskurs - foreløpig bare med teori. Det blir vel i hovedsak Mia jeg trener med på kurset, men kanskje kan jeg få med Exxi en gang eller to også.
Jeg har også såvidt begynt å nappe ned Victor og i løpet av uka skal Mia få et bad og en klipping av akterspeil, hode osv. På høy tid! I går var jeg en tur innom hos Exxi og fikk skrapt litt underull der.

Vår i hagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar