tirsdag 19. januar 2010

Jada, vi skal ha valper!

Chari har vært til ultralyd i dag og vi kan derfor komme med den gledelige nyheten: Vi venter valper!

Veterinæren kunne telle flere fosterblærer, men han ville ikke tippe noe nøyaktig antall. Det så imidlertid ut til å være flere enn 2 - 3, så det ligger ikke ann til noe minikull, heller. Noen av fostrene kan stoppe opp i utviklingen også, men så langt i drektigheten er det ingen grunn til å frykte at det går helt galt. I hvertfall så lenge det ikke skjer noe uforutsett under fødselen. Chari var selv en av 7 valper i kullet og det var også 7 valper i Joy's 2. kull. Jeg synes det er i meste laget for så små hunder og idealet for meg er 5 valper. Men vi får ta i mot det som kommer, både Chari og jeg. Fordelingen på kjønn er ikke mulig å fastslå på ultralyd (og heller ikke ved røntgen), så det blir spennende helt fram til fødselen.

Chari har altså termin 22. februar - om 5 uker.


Den vordene mor er en av disse 7 små. C-kullet er her 3 dager gamle.

Dette er kennelens 6. kull og de skal ha navn på bokstaven F.

Dere som står på valpeliste hos meg vil få en mail med en litt mer ordentlig presentasjon av kullet en av de første dagene. Jeg har latt alle slike forberedelser ligge til etter ultralyden, da det jo ikke ble noe resultat forrige gang jeg forsøkte å pare Chari. Nå kan jeg bare sette i gang med forberedelsene, men den viktigste oppgaven blir å stelle pent med den vordende mor og se til at hun har det bra til enhver tid.


C-kullet - "familiebilde" ca 7 uker gamle.

2 kommentarer:

  1. Hei Tone
    Gratulerer med flotte resultater på utstilling i helga og ikke minst med ventet valpekull! Godt det ble noe resultat av all bilkjøringa di :-)
    Hilsen fra Eli

    SvarSlett