søndag 22. februar 2009

NKK Bø 21. - 22.02.09

Så var enda en helg fullpakka med hundeaktiviteter over. I går lørdag sto agility på kjøreplanen. Jeg hadde gjort avtale med Hilde om å møtes på Darbu for samkjøring - både hyggelig, miljøriktig og økonomisk det! Kjøreturen gikk helt greit. Lett snøvær, men ingen problemer. Litt stress å få fraktet hunder, utstyr osv fra den nedre parkeringsplassen, men inn i hallen kom vi.



Joy i den ene slalåmen hun gikk feilfritt.

Joy hadde "full pakke" agility. I AG-klassen ble jeg (igjen!) litt utydelig og Joy kom mellom 2 hindre og i steden for å ta det ene mot meg, hoppet hun det tilbake. DISK! Resten av løpet var jeg ganske fornøyd med. I lagklassen gikk hun også forholdsvis stødig, men ikke med like god intensitet som i det individuelle løpet. En uoppmerksomhet i slalåmen gjorde imidlertid at hun gikk forbi en pinne og vi måtte rette opp. Nå diska i hvert fall 2 av de andre ekvipasjene på laget, så Joys feil gjorde ikke noe til eller fra. I hoppklassen fikk vi akkurat samme feil i slalåmen som i lagløpet, og det ble også noen andre uregelmessigheter der. Jeg var halvfornøyd.

Chari og Victor skulle ikke gå en bestemt tunnel. De gikk inn, men kom ut igjen. Tunnellen lå riktig nok i en skikkelig U, men dette er noe vi vanligvis takler på trening. Jeg har en mistanke om at noe var "feil" med tunnellen, f eks at en annen hund hadde tisset i den. Chari kobla helt ut og det var bare å komme seg ut av banen, men Victor fikk jeg i gang i gjen og kunne fullføre løpet. Vi måtte få litt hjelp til pølsa også, da.

Da vi skulle pakke sammen spurte Hilde meg hvilken plass Joy kom på i hoppklassen. Jeg viste at jeg hadde pådratt meg en del feil, så jeg hadde ikke sjekka resultatet. Jeg vandra bort for å hente kritikken hennes og jammen sto det Plassering: 1 på henne. Jeg forsøkte å klage til ringsekretæren og sa at vi umulig kunne ha vunnet løpet. Men joda, Joy vant hun - med hele 28 feil! Da må våre konkurrenter ha vært maksimalt uheldig i går. Banen var ikke så veldig vanskelig heller. Det er jo morsomt å vinne, men seieren smaker ikke så godt når man veit at løpet var heller middelmådig.






Kjøreturen hjem var litt mer krevende en oppturen. Det hadde snødd en god del og det lå mye snø i veibanen. Jeg er fortsatt godt fornøyd med Suzukien som vinterbil, så vi kom oss pent og pyntelig hjem likevel.

I dag sto vekkerklokka på 05.00 (kjenner jeg er en smule trøtt, nå) og vanlige utstillingsforberedelser (bading og føning) gikk på rutine. Jeg ville av sted så tidlig som mulig med tanke på føret både med bilen og med tanke på å komme seg inn i hallen med hunder på tralle. Selv om vi igjen havna på den nederste parkeringsplassen kunne jeg laste av hundene oppe ved hallen (parkeringsvakta lovet å passe på), så det var til å leve med.


Både Chari, Victor og Joy skule jo i ilden i dag. Jeg hadde ikke alt for store ambisjoner, og det gjorde jeg rett i. Både Victor og Chari endte med en flat rød. Joy redda kennelens ære og slo til med 3. beste tispe. Det er vi godt fornøyd med. Jeg hadde til og med ordna pelsen hennes selv denne gangen. Selv om både Lisemette og Øyvind var borte og "justerte" litt, syntes jeg at jeg hadde fått det sånn nogen lunde til.


Noen bilder fra utstillingen kommer etter hvert. Svein Ivar tok en del under veis, så de dukker nok opp i en mail en av dagene.


Resultatmessig fikk våre venner i Kennel Bouvbear god uttelling på salt/pepper og svart/sølv med henholdsvis BIM og BIR. Tyson ble også stående igjen i ringen når det skulle plasseres i gruppa, men endte likevel uplassert. Godt jobba, likevel. Gratulerer!

Helt til slutt var det på tide med øyelysning. Både Chari og Victor fikk dryppet øynene sine og ble sjekka. Begge to kom igjennom sjekken uten anmerkninger, så da er det i boks.


Været på Bø var upåklagelig og hjemturen gikk i deilig solskinn. Vel hjemme hadde mannen med traktor vært på besøk, så gårdsplassen trengte bare litt ekstra måking for å bli nogen lunde ryddig.

Neste helg er det et nytt agilitystevne, men denne gangen har jeg bare meldt Joy. Ungdommene får få litt mer trening før de går løp igjen. Utstillinger blir det heller ikke mer av på en stund. Etter hvert skal Chari og Victor nappes ned slik at de blir klare til ei ny økt i sommer. Nå skal vi ha fri noen helger, men er også påmeldt et agilitykurs i slutten av mars. Dessuten har jeg ansvaret for AG og LP -påmeldinger på DBHK's utstilling i slutten av april, så det blir alltids litt å henge fingrene i framover også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar